پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204584
کاربرد اقتصاد مقاومتي در مديريت کلان سازمان غذا و دارو
تاریخ انتشار : 1395/01/03 14:14:23
نمایش : 1151
رئيس سازمان غذا و دارو، گفت: اقتصاد مقاومتي قبل از هر تعريفي که بخواهد به ذهن متبادر بکند، امر به فرهنگ بازگشت به خويشتني است که در شاکله زندگاني رهبري معظم له همواره مورد تاکيد بوده و هست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، متن پيام دکتر رسول ديناروند بدين شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحيم

يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ يَا مُدَبِّرَ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ يَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَي أَحْسَنِ الْحَالِ.

در ابتدا مناسب است که ضمن تبريک آغاز سال نو، سال بسيار پر باري را براي عموم مردم ايران در اقصي نقاط جهان آرزو کنم و اميدوار باشم که سال ۹۵ براي آنان از نظر اجتماعي و خانوادگي و شخصي بسيار غني تر از سال هاي گذشته باشد.

گرچه صبغه موضوع اقتصاد مقاومتي در بعد عملياتي به سال هاي قبل باز مي گردد اما مقام معظم رهبري در پيام تحويل سال ۱۳۹۵ شمسي، امسال را سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» ناميدند تا با طرح و تاکيد دوباره بر عنوان ويژه «اقدام و عمل» زنگار از اين استراتژي اقتصادي مهم بزدايند .

سازمان غذا و دارو در کمترين زمان ممکن اين عبارت را به يکي از کليد واژه هاي رايج در مباحث مديريت کلان حوزه هاي متبوعش وارد نمود و با روح معنوي ديني و شعور انقلابي، سبک جديدي از مديريت بر مبناي نظام ارزشي اسلامي تعريف کرد تا ثمرات گهر بارش، خاص و عام را وادار به تحسين نمايد.

به اعتقاد ما عنوان اقتصاد مقاومتي قبل از هر تعريفي که بخواهد به ذهن متبادر بکند، امر به فرهنگ بازگشت به خويشتني است که در شاکله زندگاني رهبري معظم له همواره مورد تاکيد بوده و هست.

اين عنوان معنايي جز تلاش در جهت ارائه خدمات صادقانه آنهم با نيت و قصد پاک و درست و صد البته با نگاه به پتانسيل هاي داخلي ندارد فراتر از اينها، اقتصادي مقاومتي بحث آمادگي است براي روزهاي مبادا.

معمولا در هر نظامي که ادعاي ارزشي و انقلابي بودن وجود دارد روزهاي مبادا کم پيش نمي آيد پس بايد اين آمادگي در ما وجود داشته باشد که فراتر از خويش و زمان خويش در چارچوب مسئوليت شرعي و قانوني خود در تکاپو باشيم تا در دوره مسئوليت خود اين فرهنگ را پاس داشته و توسعه بدهيم.

سازمان غذا و دارو به عنوان ارگاني که متولي نظارت و کنترل بر کيفيت فرآورده هاي مشهور به سلامت است به درستي از حساسيت بسيار بالاي مردم نسبت به سلامتي شان آگاه است به همين منظور با تمام قدرت در صدد است که در سال جديد مجموع فعاليت هايي را که از ابتداي دولت تدبير و اميد آغاز نموده است به سرانجام رسانده و وعده هايي که به مردم داده است مثل ايجاد سامانه رديابي، رهگيري و کنترل اصالت فراورده هاي سلامت را جامه عمل بپوشاند در اين صورت اين سازمان فراتر از کارهاي معمول به حيطه هاي جديد و مهمي مثل مبارزه سيستماتيک با قاچاق روي خواهد آورد کما اينکه آن را جدي تر از کارهاي عمومي خود پي خواهد گرفت.

در کشور ما دستگاه هاي متعددي وجود دارد که وظايفشان مماس يکديگر است و بديهي است در صورت عدم مديريت صحيح اين ارگانها، موجبات موازي کاري و اصراف انرژيهاي سخت افزاري و نرم افزاري کشور فراهم خواهد آمد به همين دليل يکي از سياست هاي ما در سال جديد انجام اقدامات فراارگاني و توسعه همکاري با سازمانهايي مي باشد که نقشهايي مشابه سازمان غذا و دارو ايفا مي کنند.

همچنين در سال پيشرو بنا داريم بر پايه برنامه محوري، به رغم محدوديت هاي نيرو و امکانات ديگري که در حال حاضر وجود دارد با ايجاد انعطاف در سازمان، به وضعيتي به مراتب چابک تر از آنچه در گذشته بوده ايم تبديل شويم بنابراين مديرانمان موظف خواهند بود با جابجايي افراد و سپردن کارهاي جديد به آنها ضمن استفاده از پتانسيل هاي نيروها و افزايش بازدهي آنان با سرعت بيشتري در راستاي سياست هاي کلان سلامت و اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري قدم بردارند.

از خداوند متعال مسئلت داريم در پيشبرد اهداف کلان جمهوري اسلامي ايران، ياري رسان همه ما باشد.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html